Na Osnovni šoli Roje je med 11. in 15. novembrom potekal teden slovenske hrane, obogaten s pestro in zanimivo vsebino. Dogodki so učence popeljali v svet slovenskih prehranskih tradicij ter lokalnih živil, z namenom ozaveščanja o pomenu zdravega prehranjevanja in lokalne pridelave.
Vsako jutro je učence ob jedilnici pričakala razstavna miza z izbranim slovenskim živilom. V ponedeljek so spoznavali potico, v torek bučno olje in bučna semena, v sredo ajdovo kašo in ajdovo moko, v četrtek polento. Ob mizi so bile na voljo zanimivosti o posameznih živilih, nasveti za pripravo ter opis jedi, ki jih lahko iz teh sestavin pripravimo. Da bi poglobili svoje znanje, so učenci reševali učne liste, uganke in naloge, povezane z obravnavanim živilom. V okviru malice so živila tudi okusili, saj je vsak dan jedilnik vseboval ravno te sestavine.
Teden je dosegel vrhunec na petkovem Tradicionalnem slovenskem zajtrku. Učenci so dan začeli z delavnicami, v katerih so poglobljeno spoznali sestavine zajtrka – kruh, maslo, med, mleko in jabolka. Obiskal jih je domači pek, ki jim je prikazal pripravo kruha. Učenci so se preizkusili v gnetenju testa. Kruh, ki so ga spekli sami, pa so po pouku tudi poskusili. Na delavnici o mlečnih izdelkih so se naučili pripravljati skuto, sirotko, iz smetane so izdelali maslo ter pinjenec. Maslo so kasneje uživali skupaj s sveže pečenim kruhom. Delavnice so popestrili tudi čebelarji iz Čebelarskega društva Dob-Krtina, ki so učencem predstavili poklic čebelarja, postopek pridobivanja medu in skrb za čebele.
Vse uporabljene sestavine so bile pridelane lokalno, kar je učence spomnilo na pomen izbire domačih pridelkov. Učenci višjih razredov so v sklopu delavnic izdelali plakate na temo preprečevanja zavržene hrane. Iskali so recepte in rešitve, kako uporabiti morebitne ostanke živil ter zmanjšati odpadke.
Celoten teden je bil za učence zelo poučen in zanimiv. Takšne akcije so izjemno dragocene, saj mlade generacije učijo spoštovanja do tradicije, lokalne pridelave hrane in zdravega prehranjevanja. Verjamemo, da bodo pridobljena znanja pozitivno vplivala na njihov način življenja in prispevala k trajnostnemu razmišljanju.
Dostopnost